Cílové určení služby
Oblast školení a tréninkových programů charakterizována následujícími službami:
- Zopakování teoretického minima pro správu daného systému
- Procvičení méně obvyklých operací – instalace, upgrade, záloha, obnova
- Nácvik řešení kritických a havarijních situací
- Natrénování metodiky řešení havárií a problémů
- Naučení komunikace IT oddělení směrem k uživatelům a vedení společnosti během řešení havárií
- Možnost sdílení praktických zkušeností s dalšími frekventanty z jiných firem
Očekávané přínosy pro zákazníka:
Na IT v podniku se kladou čím dál větší požadavky, ale kvůli nedostatku času je téměř nemožné se průběžně vzdělávat a profesně růst. Po pracovnících IT se požaduje nejen vysoká kvalifikace pro provozní podporu ICT, ale i schopnost rychle a efektivně řešit nenadálé situace ať již vyvolané havárií nebo i jen nenadálou potřebou podniku rychle implementovat novou technologii.
Vedení společnosti či oddělení personalistiky investuje do standardních školení, která teoreticky pokrývají standardní technologie, které podnik nasazuje (typicky operační systémy, mailové a databázové systémy). Tato školení poskytnou obvykle výborný teoretický základ pro pochopení daných technologií a naučí absolventy základním principům nasazení a konfigurace. Již dále ale nepokrývá praktický život těchto technologií či dokonce řešení krizových či havarijních stavů. Samozřejmě také nelze ve standardním kurzu obsáhnout specifika prostředí všech firem, z nichž se na školení frekventanti hlásí. Obvykle až při řešení havrijní či jinak kritické situace se projeví nedostatek praxe s řešením takových problémů. IT pracovníci jsou pak vystaveni tlaku uživatelů (nezřídka stupňovaném od vedení firmy) a ve stresu jsou nuceni rychle řešit problém či obnovit provoz daného systému.
Zákazník získává těmito službami:
- Praktické ověření teoretických znalostí pracovníků interního IT
- Posílení kompetence interních zaměstnanců v oblasti správy daného systému
- Nacvičení řešení havarijních situací vlastními silami
- Zvýšení komunikačních schopností s ostatními útvray společnosti pro případy havárií
Finanční a časová náročnost služby:
Časová náročnost tohoto produktu se pohybuje v řádech dnů. Cena školení a tréninků se pohybuje v řádech jednotek tisíc při standardních kurzech, maximálně ale desítek tisíc Kč při kurzech na míru specifickému prostředí zákazníka.